Pitihän se tämäkin tehdä. Ajattelin, että saisin näin pidettyä asiat vähän paremmin muistissa, eikä tarvitsisi kaikkea millekään paperilappusille kirjoitella. Mä kun tykkään pitää asiat järjestyksessä ja muistaa, että mitä on tullut milloinkin hankittua ja niin edelleen...

Tällä viikolla on tullut kaksi isoa satsia poneja. Yhteensä taisi olla 20. Tai jotain siihen suuntaan. Täytyy käydä vielä laskemassa ennen kuin kokonaan unohdan. Välillä tuntuu, että pää on kuin seula, eikä mikään jää mieleen. Meinasin tehdä ponikokoelmalleni kokonaan oman sivun, mutta nyt ei jaksa sellaiseen keskittyä. Joskus mulla olikin oma sivu niille, mutta hemmetin geocities meni ja lopetti koko palvelun ja sivut hävisivät kuin tuhka tuuleen. Ja minä typerys menin hävittämään kaikki tiedostot koneen päivityksen yhteydessä. Kaikki ponikuvatkin hävisivät kun en tajunnut siirtää niitä turvaan. Ärsyttää! Sinne olin merkinnyt kaikki tiedot poneista; milloin ne on hankittu ja paljonko niistä maksoin ja keneltä ne ostin. Harmittaa kun sitä tietoa ei ole enää missään ja hankinnoista on jo aikaa. Taitaa olla melkein vuosi kun on viimeksi tullut tehtyä ponihankintoja. Ja nyt meni ihan överiksi nuo mun ponihankinnat. Rahaa ei olisi oikein ollut, mutta pakko oli silti hankkia. Ja karvojakin tuli tilattua. Eilen vasta tajusin, että ei olisi rahaa oikeastaan tilata, mutta enhän mä enää viitsinyt sitä tilaustakaan perua... No ehkä meidän perhe elää makaroonilla ainakin ensi viikkoon. Mä sitten vihaan tätä kun ei koskaan ole rahaa ja kaikkea pitäisi aina hankkia. Ja mä alan jo kyllästyä tähän joutenoloon. Onneksi syksyllä pääsee takaisin kouluun, kun meidän likka saa sen tarhapaikan toivottavasti. Eipä se tätä rahatilannetta yhtään kyllä paranna, mutta eipä tarvitse ainakaan koko aikaa kotona istua. Voi kun saisi jonkun työpaikan edes vähäksi aikaa.. mutta eihän tälläiselle kouluttamattomalle mitään paikkoja ole. Tai jos on niin niitä hakijoita on varmaan 100 muutakin kuin minä. Eikä tolle äijällekään oikein töitä näytä löytyvän. On tää sitten kurjaa... Tuet tulivat tänään ja vuokra pitäisi vihdoin saada maksettua. Täytyy miettiä josko sitä voisi vielä ensi viikkoon lykätä. Ei muuten jää rahaa viikonlopuksi yhtään. Mä oon kyllä tässä kuussa onnistunut ryssimään raha-asiani oikein kunnolla. Tullut taas hankittua kaikkea turhaa ja kaikki rahat on menny siihen.... Äääh! :/

Mutta asiaan.. ei jaksa valittaa rahasta, kun voi jaaritella poneista. :) Pitäisi jaksaa poneja vähän kunnostella. Ponit valloittivat meidän olohuoneen kokonaan. Niitä on kirjahyllyssä, tv-tason päällä ja tietokonepöydällä. Kaikkialla mihin toi meidän likka ei ylety. Se kun niin mielellään varmaan jättäisi hampaanjälkensä mun kallisarvoisiin poneihin ja sehän ei missään nimessä käy. Piti ruveta poneille järjestää kevätsiivousta, mutta ei tää tunnu oikein etenevän. Mä sählään vähän sitä sun tätä ja mikään ei oikein valmistu. Pitäisi pestä, silittää, keittää ja kihartaa. Ja osalle pitäisi ruveta kohta karvojakin vaihtamaan.. Kamala homma ja rajallisesti aikaa. Ponit ja meidän likka ei oikein sovi yhteen. 1-vuotias kun ei vielä ymmärrä, että niitä poneja ei saa syödä. Joten kunnostusopeorinti rajoittuu aika lailla päiväunien ja yöunien kohdalle. Onneksi mies lähti likan kanssa tänä aamuna vähän kaupungille niin saa ehkä jotain aikaiseksi. Tai sain mä jo jotain vähän tehtyä. Mainsail, Wave Runner ja Sand Digger ovat kohta hyllyyn valmiita. Pari muutakin ponia alkaa piakkoin olla kuvauskunnossa. Ajattelin odottaa, että aurinko nousee sen verran korkealle, että paistaa tohon parvekkeelle. Pääsee sitten kuvaamaan poneja ulkoilmassa. Saa nähdä vieläkö noiden Sunshine ponien karvat vaihtavat väriään..

Mutta tässä ehkä kaikki tällä kertaa. Tuli jo ensipostaukseksi ihan tarpeeksi tekstiä. Alla pientä esimerkkiä ponien olohuoneen valloitusretkestä...